Noční lov – recenze
26.4.2017
Literatura pro děti už nejen od Albatrosu
10.5.2017

V Praze se již od zítřka (11. května) bude konat 23. ročník mezinárodního knižního veletrhu a zároveň literárního festivalu. Chystáte se tam někdo? Rozhodně je na co se letos těšit! Během pouhých čtyř dnů se na jednom místě seznámíte s českou knižní tvorbou. Každý rok se sem sjede představit široké veřejnosti i své konkurenci na 400 vystavovatelů z různých zemí světa. Témata pro letošní rok jsou: Genius loci v literatuře / M(ě/í)sto v hlavní roli, Kniha jako objekt nebo Audioknihy.  Opět si můžete vybrat z bohatého doprovodného programu, jako je například naše velmi oblíbené vaříme s knihou, pro ty menší jsou tu pořady pro děti a mládež nebo pro fajnšmekry fantasy  & sci-fi koutek. Veletrh bude zahlcen soutěžemi od vystavovatelů i samotných organizátorů, samozřejmě půjde jen o hodnotné ceny, a to často v podobě samotných knížek, kterých přeci není nikdy dost 🙂

V případě pěkného počasí se bude konat také letní kino, jinak se promítání přesune do Křižíkova pavilonu. Návštěvníci veletrhu mají projekci zdarma, ostatní si za film zaplatí lidových 100 korun českých pěkně na místě. Filmy uvedou autoři jejich literárních předloh. Se samotnými spisovateli různých děl se budete moci osobně seznámit na autogramiádách, diskuzích či na jejich autorském čtení.  Nemusíte se bát, ani letos zákazníky veletrhu neminou odborné semináře z knižního světa. Letos navíc vedle stálých vystavovatelů (Albatros Media, Grada, Host…) vznikl samostatný menší pavilon specializovaných nakladatelství. Dalším a rozhodně ne posledním lákadlem je volný vstup do Lapidária, kde stojí za podívanou expozice nejkrásnějších knih světa.

Pořád si říkáte, proč byste se měli obtěžovat jet za knížkami až do Prahy? Třeba proto, že festival bude celkově nejen skvělým zážitkem, ale také knihy z různých nakladatelství zde bude možno zakoupit s opravdu velkými slevami. Občas je zapotřebí si udělat radost a radost se slevou bývá přece vždy dvojnásobná!

Co rozhodně nesmíte propásnout?

• ČTVRTEK 10:30 – Křest knihy pro děti Dubánci
  • PÁTEK vyhlášení a předání Ceny Jiřího Theinera