3 fantasy ságy, které vám pomůžou zahnat smutek po Zaklínači
22.1.2020
RECENZE: Novela Petry Dvořákové způsobuje těžkou žaludeční nevolnost
11.2.2020

Milý roku 2020, už teď jsi perfektní!

Pokud jste si nedali žádné předsevzetí, anebo jste na ně zanevřeli hned 1. 1., zkuste si doma aspoň uklidit 😃. Kapacita vaší mozkovny vám poděkuje a dušička se zatetelí, to teprve přijdou zázraky.

A jinak žádný zbytečný stres. O tom, že All you need is love, totiž není pochyb. Připomíná to i nový román nakladatelství HOST založený na skutečných událostech v nelehké době od nástupu fašismu až po věk sociálních médií. A taky Gabča Novotná, první česká motorkářka na nejnáročnější rally světa. I když v jejím případě je to spíš vášeň. Bez hranic 💘…

Byla jednou jedna řeka

V zapadlém hostinci na břehu Temže se schyluje k výjimečným událostem. Štamgasti si nad pivem vypravují historky, když tu se rozrazí dveře a v nich stojí cizinec s tělíčkem mrtvé dívenky v náručí. O několik hodin později se dítko opět vrátí mezi živé. Je to zázrak? Kouzlo? Nebo lze vše racionálně vysvětlit? Dívky se chtějí ujmout tři rodiny. Nemůže však patřit všem – a proto dřív, než se ukáže její pravá totožnost, vyplavou na povrch mnohá další tajemství.

Můj rok 1950

Rok 1950 patří k těm temnějším. Vrcholily politické procesy i studená válka. Velké dějiny zažívaly své velké dny. Ale i v tomto čase si mezi balvany velkých historických událostí razí cestu proud běžného života.

Na světě se úplně poprvé nadechuje Bobby McFerrin, Dalamánek stojí 1 Kčs, první kojenci nesměle koštují Sunar 👼 a venkovské ženy “krev a mlíko” se domáhají šortek na pole v pase na gumu, protože při žních není čas na zapínání popraskaných knoflíků 💪🌾!

Příbytky hudby

Impozantní vily, velkorysé byty i pitoreskní rezidence na venkově. Navštivte domy a byty, ve kterých si podávali kliku mecenáši, žáci a nakladatelé. Chrámy k oslavě hudby, kde na vás i po letech nadšeně dýchne duch doby 🎼.

Více než dva roky byli Bodo Plachta a Achim Bednorz na cestách za působišti slavných skladatelů po celé Evropě. Výsledek této spolupráce, výpravná publikace s texty a fotografiemi, nám představuje více než třicet umělců v jejich nanejvýš individuálním pracovním a každodenním prostředí – od Haydna a Mozarta přes Bacha a Wagnera až po Chopina, Verdiho, Orffa, Sibelia a Schönberga.

Pořádek v pokoji, pokoj v duši

Žijeme v době, kdy si můžeme dovolit vlastnit hodně věcí. Čím více věcí, tím snáze vzniká nepořádek. Přestáváme rozlišovat hodnotné od nehodnotného. To má špatný vliv na to, jak se cítíme. Gretchen Rubin ve své nové knize radí vypořádat se s tímto problémem zábavně, a to v několika krocích: Zvolte to, co si ponecháte. Vytvořte z toho řád. Vtiskněte mu svou individuální podobu. Zvykněte si tento řád udržovat. Dodejte k tomu kousek krásy.

Strážci země

Jak naučit skoropuberťáky úctě k přírodě🌱? Zkuste Strážce Země – “přírodní alternativu” úžasňáků od Marvelu 😎…

Olaw, jeden ze strážců Země, byl probuzen ze sladkého spánku v kmeni svého modřínu. Dozvěděl se, že jeden z dalších strážců není k nalezení, a jeho vždy usměvavý obličej se zachmuřil. V podobě puštíka se okamžitě rozletěl k městu. Divočina i zvěř kolem něj však začaly mizet a on se ocitl v neznámém světě. V patách mu jsou nejen vojáci, ale i okřídlenci chrlící oheň, kteří nemají na Zemi co dělat…

Ptáci se zlomenými křídly

Stane–li se vaším náboženstvím láska, budete se všude cítit jako doma.

V Německu se dostane k moci Hitler a Schlimannovi se odtud stejně jako další Židé rozhodnou uprchnout. Útočiště najdou v Turecku, ale ani tam se nevyhnou problémům — vojenské převraty vnášejí do země nepokoje a nejistotu. Oni sami se v novém domově musí vyrovnat s cizí kulturou, a navíc se opět setkají s antisemitismem. Současně je to příběh neobyčejných, silných žen. Trápení a životní zvraty Elsy, Suzan, Sude a Esry jsou úzce spjaty s otřesy, jimž je vystavena jejich vlast.

Román založený na skutečných událostech se odehrává v období od nástupu fašismu až po věk sociálních médií. V příběhu čtyř generací odvážné židovské rodiny autorka zkoumá hlubiny hrdosti, oddanosti a vytrvalosti.

Na zemské stezce

Na zemské stezce v blízkosti landštejnské zemské brány dojde k přepadení kupecké výpravy a následné záhadné vraždě rakouského šlechtice. Pozadí tohoto zločinu se snaží rozkrýt Adalrik ze Sichelbachu, velitel hradní posádky. Zdá se, že stopy vedou do blízkého Hradce. Jedná se o náhodné loupežné přepadení, jaká jsou v liduprázdných pohraničních hvozdech na denním pořádku? Nebo souvisí vražda s obecně výbušnou politickou situací na neklidné hranici? Anebo má ještě širší mocenské souvislosti? Román z první třetiny 13. století, ve kterém se proplétá skutečnost s fikcí, líčí okolnosti vzniku hradu Landštejna.

Cesta na Dakar

„Když se člověk rozhodne a něco si přeje, věnuje svému snu veškeré úsilí, nemrhá pak svým časem a energií, i kdyby se nedostal až ke kýženému konci. V každý moment té cesty na tom bude líp, než kdyby se do ní vůbec nepustil.“

Gábina Novotná na vysněný konec došla. Jako první česká žena dokázala dojet na motorce nejnáročnější rally závod světa, legendární Rally Dakar. Povedlo se jí to na druhý pokus, poprvé ji zastavilo nepříjemné zranění. Celá cesta na cílovou rampu ale nebyla vůbec jednoduchá.

Neuvěřitelný příběh jedné trochu šílené mladé ženy ukazuje, že nadšení a tvrdohlavost přináší zázraky. Je cílová rampa nejsledovanějšího závodu světa konec, nebo se dočkáme nečekaného zvratu?