6.12.2019
RECENZE: O vnitřním boji, sebepoznání, vině i odpuštění
17.12.2019

Do cinknutí zvonečku zbývá týden. A to je ten nejlepší čas na poslední knižní rychlodárky 😊! Nebudeme přetěžovat vaše smysly a nadhodíme jen efektivní minimum. Novinky, co opravdu potěší.

Iluminace

„Každá bytost má základní pud k milujícímu objetí.“

Křesťanská mystička, básnířka, léčitelka, vizionářka i neduživé dítě, odjakživa zaslíbené Bohu. Taková byla svatá Hildegarda. Když naposledy vydechla (v neuvěřitelných 81 letech!), na nebi se objevily dvě protnuté duhy. V jejich průsečíku zářilo světlo ve tvaru měsíce a v něm byl rudý kříž.

P. S. Její medicína rozhodně stojí za vyzkoušení! Jednou z hlavních ingrediencí je totiž svařák 😉…

O Červenáčkovi

V tomto příběhu čelí Rychlé šípy největší výzvě, s jakou se kdy setkaly. Dospějí až k hranici, vedle níž bledne i Rozdělovací třída a jejímuž překročení se Jaroslav Foglar ve své tvorbě vždy vyhýbal. Přesto není komiks Pavla Čecha popřením díla jeho velkého předchůdce – právě naopak, je upřímnou foglarovskou poctou a zároveň autonomním příběhem, který svět Červenáčka a jeho přátel citlivě rozšiřuje o nové barvy a emoce.

Cesta do Babylonu

Pokud chce ustrašený a roztržitý knihomol Thomas Senlin zachránit svou ženu vydanou napospas Věži plné lapků, podvodníků, kuplířů a vrahů, musí se z tichého knihomola proměnit v muže činu. Kniha Cesta do Babylonu je jedna z těch, co vás pozře zaživa, důkladně přežvýká a vyplivne ve skupenství, které ještě nebylo objeveno. Neskutečně pestrobarevná, neotřele originální, značně návyková, našlapaná fantazií až po okraj. Přitom krutá a bestiální, až se chvílemi bojíte dýchat, aby pokřivené oko babylonského zákona nezaměřilo i vás.

Loutkař z Krakova

Všichni ten příběh známe. Na podzim roku 1939 se Evropa halí do nemilosrdné temnoty a zaslepené nenávisti. Z map nenávratně mizí celá města a z lidských srdcí chuť k životu. Dominantou té doby jsou ostnaté ploty a za nimi lidé vyhublí až na kost, téměř průhlední. Ne nadarmo se však říká, že štěstí lze nalézt i v těch nejtemnějších dnech. A pokud bezmoc, strach a smrt stojí příliš blízko, nadešel ten nejlepší čas na pohádky. Loutkář z Krakova jeden takový příběh sám vypráví…

Příběh vážky

Tilly je napůl indiánka a napůl Skotka a žije s rodiči a sestrou v malém kanadském městě. Po rozchodu rodičů na čas propadne alkoholu. Naštěstí se může opřít o několik silných žen, které jsou součástí jejího života – o svou moudrou babičku či o chápavou učitelku, a postupně nachází východisko z neradostné existence ve zvláštním terapeutickém centru, které využívá postupy založené na indiánské léčitelské tradici – hluboké vnímání přírody, pobyty v potní chýši, hojivé rituály. Po náročném hledání identity se jí podaří opět navázat kontakt s téměř zapomenutými indiánskými kořeny.

Umění prostého života

Renomovaný buddhistický mnich Shunmyo Masuno čerpá ze sto let staré moudrosti, aby vám ukázal, jak do moderního života vnést podstatu zen buddhismu.

Pomocí jasných, praktických a snadno zvládnutelných lekcí – každý den jedné po dobu 100 dní – se naučíte zhluboka vydechnout a odstranit tak negativní emoce; myslet jasně díky prostému zařízení svého domu; večer si uspořádat boty, abyste si uspořádali i svou mysl; pěstovat květinu a pozorovat, jak roste; méně se zabývat věcmi, které nemůžete ovlivnit; a ještě mnohem víc…

Digitální minimalismus

Autor přelomové knihy Hluboká práce tentokrát bije na poplach před závislostním chováním v digitálním světě, které se plíživě proměnilo v normu. Cal Newport přesvědčivě ukazuje, že nutkavé používání sociálních sítí a dalších digitálních výdobytků nám neposkytuje žádný hlubší užitek, ale naopak nás připravuje o čas, soustředěnost a naplňující mezilidské vztahy.

Řešením je digitální minimalismus: používání technologií, při kterém se soustředíme na malý počet pečlivě vybraných digitálních aktivit.

Postřehy z poslední řady

Když Neila Gaimana posadili při udílení Oscarů za rok 2009 na první balkón, odkud toho moc neviděl, neměl příliš dobrou náladu a nudil se. Díky tomu zážitku vznikl text Postřehy z poslední řady, který později propůjčil název sbírce projevů, esejů, úvah a sloupků. Gaiman v tomto souboru dokazuje, že se bravurně orientuje nejen ve sci-fi, fantasy a komiksu, ale také v hudbě, politice, literatuře a umění obecně. Posaďte se s Neilem Gaimanem do poslední řady a nechte si vyprávět o pohádkách, Batmanovi a H. P. Lovecraftovi, ale také o Douglasu Adamsovi, Tori Amos nebo nově se rodící americké mytologii.

Zeleninové zázraky z jednoho plechu

Tak tyhle dobroty zvládnete do 20 minut i s odšpuntovaným vínem! Co vám kuchařka radí? Napěchovat plech zeleninou, luštěninami, zrním, bylinkami a dalšími dobrotami, vrazit do trouby a nechat je ukázat, co dovedou. Když se totiž spojí trouba s plechem, můžete vytvořit hlavní jídla všeho druhu s minimální námahou a výsledky jsou opravdu neuvěřitelné! Kdo by nemiloval vaření, které je pohodlné, uvolněné, nezašpiníte při něm moc nádobí a ještě umocňuje chuť a vůni?