RECENZE: Měsíční tygr je jiný. Prudce kreativní a zároveň konejšivě staromódní
1.10.2019
Rozhovor s knižní blogerkou La Terezou: “Po šílené depce s radostí sáhnu!”
4.10.2019

Jen si tak pohovět s kávou, vrnícím kocourem na klíně a novou knížkou za 💋 si zaslouží každý (na dobré nervy aspoň půlhodinku denně) 😍! O kvalitní novinky naštěstí není nouze. Vybrali jsme pro vás 8 těch nejzajímavějších napříč všemi žánry.

1. Mária Ďuríčková: Kulihrášek a Budulínek

Dvojitá kniha a tudíž i dvojitá porce výpravně ilustrovaných pohádek pro děti. Vedle klasické lidové pohádky o neposlušném Budulínkovi se děti setkávají i s malým, ale chytrým Kulihráškem, který nejen dokáže tatínkovi donést na pole těžký oběd, ale přelstí i bohatého knížepána.
Kniha navazuje na známou edici dvojitých pohádek, které v nakladatelství Portál vyšly již dříve (Kůzlátka a Dvě pohádky). Jejich kouzlo stojí především na textech známých lidových pohádek doprovázených podmanivými ilustracemi Vladimíra Krále.

2. Jana Černá: Mateřský koučink

Mateřství je vše, jen ne učesaná reklama na plenkové kalhotky se spícím miminkem a odpočatou maminkou. Kniha se bez obalu zabývá nepříjemnými emocemi, které se pojí k těhotenství, šestinedělí a prvnímu adaptačnímu období v životě novopečené maminky a narozeného dítěte. Efektivními koučovacími technikami učí ženy zvládat své emoce, poznat sebe samu a získat odvahu prožít mateřství po svém bez negativního vlivu okolí a sociálních sítí.

3. Jennifer Donnellyová: Nevlastní sestra

„… a zlo bylo po zásluze potrestáno!“ Co když si ale svůj happyend zaslouží i „záporáci“? Třeba Isabelle, nevlastní sestra Popelky, která si usekla prsty na noze, jen aby se vešla do střevíčku. Když princ odhalí její podvod, s hanbou ji vyžene. Isabelle se ale nevzdá a neskloní hlavu před světem vážícím si pouze krásy. Naopak. Rozhodne se všem ukázat, že je v ní mnohem víc, než si všichni myslí!

4. Tara Swart: Zdroj

Máme skvělou zprávu pro všechny fanoušky bestselleru Tajemství Rhondy Byrne 🤩! Zdroj na něj navazuje a jde ještě víc do hloubky… Naučí vás: ☑️ zkrotit bouřlivé emoce ☑️ naladit se na své tělo ☑️ nastartovat sebevědomí ☑️ změnit zakořeněné zvyky

5. Kristen Roupenian: Ty víš, že to chceš

Pravda je taková, že kdyby někde v kanceláři žena kousla muže, dalo by se předpokládat, že si to něčím zasloužil…

Debutová sbírka povídek mladé autorky proplouvá mezi žánry, pohrává si s tématy, jako je gender, sex a moc, a odhaluje jejich temné i vtipné stránky. Je geniální sondou do toho, co je na ženách děsivé, i brilantním popisem hrůz, kterých se na nich dopouštějí ostatní.

6. Debbie Tung: Introvertka v hlučném světě

Tenhle komiks potřebujete pokud: jsou vašimi nejlepšími kámoši knihy a vaše představa bezva víkendu obnáší čtení, litry čaje a teplou deku – to vše v duchu hesla: „Lidem vstup zakázán!“ Místy úsměvná, místy smutná kniha je otevřeným oknem do světa všech, kdo by svůj život nejradši strávili zalezlí pod dekou. Když ale jako Debbie zjistí, že kamarádit se s ostatními lidmi může být fajn, jejich život se rozjasní…

7. Penelope Lively: Měsíční tygr

Claudia je slavná spisovatelka a historička, především ale silná a nezávislá žena. Dětství strávila v předválečné Británii, působila jako válečná zpravodajka v Káhiře a vydobyla si místo v čistě mužské disciplíně — historii. Teď leží na smrtelné posteli a rekapituluje. Autorka nás obratně vede od umírající Claudie v současnosti do bouřlivého 20. století. Do příběhu vplétá vlastní úvahy, vzpomínky prokládá hutným výkladem historie, vzápětí přechází od Claudie plné života k té, která v hospici čeká na svůj konec. Je neuvěřitelné, kolik toho dokázala vměstnat na tak málo stránek. Filozofické pasáže prolíná s útržky milostného příběhu.

8. Sy Montgomeryová: Mají chobotnice duši?

Chobotnice jsou takoví malí mimozemšťánci! Bydlí na prapodivných místech, třeba ve starých montérkách ve vraku potopené lodi nebo baňatých hnědých láhví od piva. A lidé, co s nimi pracují, prohlašují, že vídají věci, které by se vzhledem k tomu, co jsme se ve světě naučili pokládat za normální, neměly vůbec dít. Třeba, když se chobotnička o velikosti pěsti pustí do zběsilého úprku po podlaze (kam se rychlostí hrabe vystrašená kočka!). Anebo naopak po lidské přítomnosti prahnou natolik,  že po vás natahují chapadla na přivítanou s podobnou vehemencí, s jakou vítá pes. Věřte, že tohle bude opravdu fascinující nahlédnutí do zázraku vědomí….