RECENZE: Začátky. Konce. A všechno mezi tím.
18.7.2019
RECENZE: Rozpitvejte se sarkastickou Kate duše podezřelých do posledního atomu
1.8.2019

Co aktuálně frčí?

Sarah Jessica Parker doporučuje „fantastické“ Rozhovory s přáteli – knihu plnou nevěry, sexu, odcizení i sblížení, taky je v kurzu jeden nejmenovaný zrzek (hlavně po odzbrojující performance v Letňanech) a my doporučujeme vypnout, ustlat si na mechu a oňufávat povznášející lesní ovzduší – prý je to dobré téměř na všechny člověčí bolístky – FAKTICKY!

1. Ulli Felberová: Lesní lázeň – Terapie v přírodě

Nejlepší terapeut na světe je úplně zadarmo, bez čekání a k dispozici kdykoliv – klidně i o půlnoci, když budete chtít. Místo tabletek vám předepíše pár nádechvýdechů, poležení v mechu, houbovou polívku, malinovou marmeládu – a božský balzám na nervy s etiketou Ticho.

Každý, kdo hledá uvolnění nebo chce zlepšit svůj zdravotní stav, by si měl vyzkoušet „šinrin-joku“ neboli „lesní lázeň“. Celosvětový trend, který k nám sice doputoval z Japonska, ale tak nějak podomácku ho vlastně praktikujeme odpradávna. Krátká procházka v lese totiž odbourává stres, posiluje imunitní systém, zkvalitňuje spánek a pomáhá snížit krevní tlak.

2.  Busny: Busny Tam

Život začíná za hranicí komfortní zóny, znáte to… Tak pokud si zrovna nemůžete sbalit pět švestek a podniknout cestu kolem světa, skočte si aspoň pro Busny. Knížku o uskutečnění bláznivého plánu, o cestování ve stařičkém busu, o lásce k poznávání. O tom, jaké je vržení uspěchaného Evropana do líně tekoucí řeky afrického času. O krásách i nesnázích na každém kroku, o bláznění ze společného soužití na pár metrech čtverečních. O překročení hranic domova, kontinentu a sebe sama. Cíl je neznámý, jedeme TAM.

3. Christie Goodwinová: Ed Sheeran před objektivem

Pokud nemůžete po koncertě dostat z hlavy jednoho nejmenovaného zrzka se stydlivým úsměvem, máme pro vás skvělou zprávu! Právě vyšla knížka plná dosud nezveřejněných historek a fotografií, která mapuje Edovu cestu od pouličního zpěváka… skoro až do Letňan.

4. Caroline Francová: Mise Hygge

Nechápete, co ti lidi na té dobré náladě maj? V práci pomalu spíte, svíčky zapalujete jen na Dušičky a hladinku udržujete tak maximálně stresovou? Pak je ideální čas pořádně se zhyggovat (rozuměj zachumlat do deky / využít člověčí teplo v objetí, vypnout počítač, rozsvítit žárovičky a užít si kouzlo přítomného okamžiku)!
Ideálně s knihou Mise hygge – pohodovým románem o nečekaných změnách v životě neohrožené válečné reportérky, která byla ke své smůle vyslána zkoumat nejšťastnější zemi na světě.

5. Sally Rooneyová: Rozhovory s přáteli

Rozhovory s přáteli jsou pořádně přímou sondou do mezilidských vztahů plnou důvěrných – i plytkých rozhovorů. Bez servítek a bez cenzury o tématech, které ve společnosti často vzbuzují pohoršené pomlaskávání, nebo alespoň zvednuté obočí. Knihu můžeme číst jako romantickou komedii, plnou nevěry, odcizení i sblížení, ale zároveň jako silný příběh o životě a myšlení současných mladých žen.

6. Barbara Erskinová: Strom duchů

Strom duchů je nový a čtenáři dlouho očekávaný román oblíbené autorky, v jejíchž knihách se prolíná historie s přítomností a nadpřirozeno se světem reálným. Ruth se po mnoha letech vrací do Edinburghu. Jeden z důvodů je smrt jejího otce. Čeká ji nelehký úkol: vyklidit po něm dům. Brzy objevuje diář a dopisy, psané jejím předkem – Thomasem Erskinem. Thomas se vždycky snažil jít vlastní cestou. Místo univerzity se přidal k námořnictvu. Až později vystudoval práva, a nakonec se z něho stal lord kancléř. Na své životní cestě si ale udělal spoustu nepřátel, kteří ho, i s jeho rodinou, nakonec dohnali až k smrti.

Ruth je Thomasovým příběhem zcela pohlcena a pomalu pociťuje nejen jeho reálnou přítomnost, ale i přítomnost jeho nepřátel…

7. Michele Campbell: Byla to tichá dívka

Dvě sestry, Rose a Bel Enrightovy, se zapíší na prestižní internátní školu Odell v Nové Anglii, což jim přijde jako ta nejlepší událost jejich dosavadního života. Každá ze sester – ačkoli jsou dvojčata – je ale úplně jiná a škola mezi nimi vyvolá naprosto nečekanou rivalitu. I Odell má své temné stránky: Děti z bohatých rodin, které jsou ponechány bez kontroly a bez pravidel; tradice a rituály, jejichž následky jsou vážnější, než by se na první pohled mohlo zdát; touhy a utajená přání, která nemohou vést k ničemu jinému než k tragédii.

8. Ondřej S. Nečas: Noční motýl

Pro poctivé detektivky, ze kterých běhá mráz po zádech… a bojíte se v noci i na záchod, nemusíte chodit až na sever, máme totiž Ondřeje Nečase – experta na temnou atmosféru, uvěřitelné postavy a dialogy, co dávají smysl. Pokojné občany zapadlého městečka uprostřed moravských lesů děsí série podivných vražd. Vypráví se, že před dvanácti lety se v okolí zjevovala víla zvaná Noční motýl a setkání s ní znamenalo rozkoš, nebo smrt. Nyní se zdá, že přízrak někdo opět vyvolal, a starý strach získává novou podobu. 🦋

Vendula Freundová