Já, blogerka – recenze
2.1.2018
Zoufalé ženy dělají zoufalé věci na filmovém plátně
4.1.2018
Nový rok sebou přináší spoustu nových předsevzetí a samozřejmě i knižních výzev. Pokud například chcete v roce 2018 přečíst co nejvíce knižních novinek, tak jsme pro vás vybrali ty nejzajímavější, které by stály za větší pozornost. Jen mějte na paměti, že s čtením je zapotřebí začít v tomto případě opravdu co nejdříve, protože rok 2018 bude plný zajímavého čtení.

Zase zoufalé ženy dělají zoufalé věci – Halina Pawlowská

(Již vyšlo)

Tuto knížku jste si sice mohli přečíst již v předchozím roce, ale teď je k dostání s novou filmovou obálkou. Román Haliny Pawlovské se dostane totiž teď v lednu na filmová plátna. Oddechové a hlavně humorné čtení pro všechny ženy, které berou život s dostatečnou nadsázkou. Kniha vypráví o dokonalém muži, který je dokonalý už jen proto že existuje ale hlavně chce být zrovna s ní. Otázkou jen je, jestli to vše je až tak ideální, jak se na první pohled zdá. Každopádně vám tady můžeme slíbit zaručené záchvaty smíchu.

Umění přežít – Laurence Gonzales

(Datum vydání: 10. 1. 2018)

Samotný název knihy spolu s její obálkou je trochu zavádějící. Protože jako první se vám ve většině případů vybaví divočina plná nástrah ohrožující lidský život. Nejste sice až tak daleko od pravdy, ale největším strašákem, se kterým nás učí autor bojovat je všudypřítomný stres. Kniha již pomohla milionům lidí a zařadila se tak mezi světové bestsellery. Ať jste tedy v odlehlé pustině nebo v luxusní kanceláři, kniha pomůže přežít všem. Autor vás naučí díky svým příběhům a poznatkům lépe vyhodnocovat rizikové situace a zvládat práci pod tlakem. Život není peříčko a je zapotřebí se poprat i s těžkými životními situacemi. To už víme asi všichni moc dobře.

Lagom: Tajemství spokojeného života – Niki Brantmarková

(Datum vydání: 18. 1. 2018)

Po Hygge se můžeme těšit na další knížku plnou pohody. Tentokrát se jedná o původem švédské slovo, které podle překladu znamená ani moc, ani málo, nebo také všeho s mírou. Je to prostě tak všeho akorát. Lagom vyjadřuje osobitý životní styl a určitou filosofii, která ovlivňuje všechny aspekty vašeho života. Ať se jedná o rodinu, partnery, práci nebo třídění odpadu. Tato kniha čtenářům už dopředu slibuje, že po dočtení poslední stránky najdete v životě potěšení a krásu ve zdánlivě jednoduchých věcech. Ke štěstí nepotřebujeme přece žít ve zbytečném přepychu. Každý občas potřebujeme nasadit volnější tempo a užít si přítomnost daného okamžiku ve společnosti našich blízkých. Tedy věříme, že to tak máte taky. za nás je tohle jasný lednový “must have” pozitivní čtení!

Bílá těla – Jane Robins

(Datum vydání: 12. 1. 2018)

Podle popisku to vypadá na jeden ze zajímavějších thrillerů letošního roku. Dvě sestry dvojčata – Tilda je labilní herečka, Callie je nenápadná ochránkyně své sestry. Callie má podezření, že její sestře ubližuje vlastní manžel. Toto podezření vyprchá až je nalezen mrtvý v hotelovém pokoji. Policie si je jistá, že se jedná o sebevraždu, ale Callie je jiného názoru. Podle všeho to ta holka jen tak nenechá a bude se v tom dál vrtat, jenže pravda je většinou krutější než blažená nevědomost.

Víš, že tě potřebuju? – Estelle Maskame

(Datum vydání: 29. 1. 2018)
V lednu nebude ani nouze o dívčí romány. Ke konci ledna se dočkáme druhého pokračování úspěšné trilogie Dimily. Hlavní hrdinka sice před rokem ukončila svůj utajovaný vztah s jejím nevlastním bratrem Tylerem, ale nemůže na něj pořádně zapomenout. A to i když má nového přítele se kterým je dá se říct – šťastná. Velká zamilovanost to ale asi nebude, když se ihned při první zprávě od Tylera vydá bez váhání do letního New Yorku.  Horké dny, stará touha… Asi tušíme jak tohle skončí. Ale velmi rádi si o tom zase přečteme.

Mizející rok – Kate Moretti

(Datum vydání: 19. 1. 2018)
Další zajímavý román. Hlavní hrdinku Zoe vychovávala adoptivní matka, která ji zajistila skvělý nový domov. Bohužel podlehne rakovině a Zoe propadá depresím – nechá školy, začne pít a brát drogy. Prodej drog a obchod s bílým masem jsou jediným zdrojem její obživy. Její život není žádná pohádka a ona se řítí přímo ke dnu. Myslí si, že je už ztracená, ale osud je dává novou šanci. Přestěhuje se, najde si dobrou práci a snaží se na vše zapomenout. K jejímu štěstí si najde i lásku vlivného muže, jenže ji pomalu začíná dohánět její minulost a její vyvolený není asi přesně tím koho si vysnila.

Prožila jsem si peklo – Andrea C. Hoffmann, Patience Ibrahim

(Datum vydání: 17. 1. 2018)
Trochu z jiného soudku nás zaujala i tato knížka. Je to osobní zpověď mladé Nigerijky, která si prošla doslova peklem. V jejich sedmnácti letech ji dostala do područí teroristické skupiny Boko Haram, v té době nosila pod srdcem své první dítě. Začal pro ni boj o holý život, věděla jen to že ona i dítě musí tohle vše přežít. Její příběh se rozhodla zdokumentovat německá novinářka. Protože tyto hrůzy nesmí být zapomenuty. Nebude