10.5.2017

Název: Noční lov

Autor: Robert Bryndza

Žánr: Thriller, Detektivka

Nakladatelství: GRADA, 2017

Cena na knihy.cz: 339 Kč

Druhý případ Eriky Fosterové není o nic méně napínavý než Dívka v ledu, která vyšla v roce 2016. Stejně jako v prvním případě jde i tentokrát o vraždu. Někdo udusil váženého lékaře přímo u něj doma v posteli. Stejným způsobem zemře o pár dní později další muž to už napovídá vše tomu, že mají co do činění se sériovým vrahem. Tento vrah své oběti pozorně sleduje a čeká vždy na nejvhodnější okamžik k jejich napadení. Nejčastěji se tak stává v noci, proto vzniklo označení Noční lovec. Erika se snaží vraha zastavit i přes rozepře s nadřízenými a vypadá to, že i ona sama se dostala na seznam sledovaných…

Autor Robert Bryndza nás ani v tomto případě nezklamal. Drží se toho, co umí nejlépe a za to mu moc děkuji! Noční lov vás udrží po celou dobu v napětí a nuda zde rozhodně nehrozí. Musím se přiznat, že mě tento díl osobně dokonce bavil i o trošičku víc než Dívka v ledu, což jsem zpočátku vůbec nečekala. Dívku v ledu jsem si nadělila, jako mnozí ostatní pod stromeček, a byla jsem z ní vážně nadšená. Noční lov mě jen přesvědčil o tom, že o autorovi ještě hodně v budoucnu uslyšíme, protože jeho tvorba se prozatím jenom zlepšuje. Vraha jsem sice vytušila ihned, co se postava v knize objevila, ale to mi vůbec nevadilo. Děj knížky plný zvratů mi potvrzení mých domněnek jen zpříjemnil. Co se mi ale opravdu hodně líbilo, byla možnost vcítění se nejen do role vyšetřovatelky, ale také snaha o pochopení vraha samotného. Vždy se mi totiž líbily seriály typu Myšlenky zločince nebo Beze stopy, kde se scénáristi pokoušeli odhalit důvody jejich činů. Proto dokonale vykreslená psychologie jednotlivých postav je jedna z věcí, co mě na Nočním lovu opravdu baví.

Konec mě trochu ze strany nadřízeného Eriky zamrzel, ale zase v reálném světě by se na vyšší post nedostal jen tak lehce někdo, kdo sice odvádí dobrou práci, ale dělá zároveň problémy. Navíc, i když žijeme v emancipovaném světě, tak žena mezi tolika muži se přeci jen nadře než dosáhne určitého uznání. Věřím, že se o tom ještě přesvědčíme v dalších případech Eriky Fosterové, na kterou čeká nejen vyšetřování zločinů, ale také vyrovnání se se smrtí svého manžela, s trýznivými výčitkami a samotou.

Co bych knížce vytknula je akorát podobný děj jako v Dívce v ledu. Sériový vrah, podobné prostředí, stejné problémy s nadřízeným a instinkty detektivky… Doufám, že další díl (Temné hlubiny) bude o něco originálnější, jinak by to autorovi jenom uškodilo. Mnozí čtenáři měli připomínky k hlavní postavě detektivky. Ale mě osobně drzost Eriky a překračování nařízených pravidel mi nikdy nijak nevadila. Sama jsem paličatá a dělám si často věci po svém.

A to nejdůležitější na konec, za recenzní výtisk ještě jednou moc děkujeme nakladatelství Grada (FB).

Naše hodnocení: ⭐⭐⭐⭐

Další knihy autora: