Robert Vlach – Na volné noze
7.4.2017
Noční lov – recenze
26.4.2017

Kdo by dnes neznal příběh Jurského parku. Jeho autor Michael Crichton, ale napsal spoustu skvělých knih se sci-fi tématikou. Jeho dalším knižním počinem je například Mikro, kterou nestihl ve svých 66 letech kvůli zjištěné rakovině již dokončit. Dokončil ji za něj až v roce 2011 Richard Preston, tři roky po Crichtonově smrti. Preston měl k sepsání příběhu k dispozici Crichtonův dříve nepublikovaný rukopis, celkový nástin příběhu s poznámkami a stovky doporučených knih a DVD k prostudování. Kniha se po jejím vydání držela 20 týdnů na předních příčkách světových bestsellerů. A dnes se jí dostává dalšího zadostiučinění. Práva ke knize zakoupila společnost Stevena Spielberga a chystá se její filmové zpracování!

Scénář má na starosti Darren Lemke (Shrek, seriál Ztraceni) a režii Joachim Rønning, současný tvůrce nejnovějších pirátů z Karibiku. Natáčení začne letos na podzim pod produkcí Universal. Knižní podoba vyšla v Česku v roce 2013. Hlavním tématem knihy je výzkum mikroorganismů v tajné laboratoři uprostřed džungle na Havaji. Skupina studentů zde pracuje pro záhadnou biotechnologickou společnost: zmenšují předměty i živé bytosti. Šéf této organizace se jich po čase potřebuje, jako nežádoucích svědků místních událostí zbavit. Zmenšování se těmto studentům stane osudné a oni sami si vyzkouší svůj experiment na vlastní kůži. Pak se jako mikrolidé snaží přežít v obří džungli, jenž je od začátku odsuzuje k jasné záhubě. Jejich přežití záleží jen na jejich vědeckých znalostech a důvtipu.

Zajímavosti:

• Vědci pojmenovali po Crichtonovi ještěra

Knižní úlovky na knihy.cz: